کودکان بد سرپرست

کودکانی که سرپرستان بدرفتاری دارند ممکن است دچار مشکلات روانی شوند که موضوعی حساس و مهم است. کودکانی که سرپرست نامناسب یا پرخاشگر دارند ممکن است پیامدهای جدی بر سلامت روان آنها داشته باشند. در زیر، من در مورد چند مشکل روانی صحبت خواهم کرد که کودکانی که مراقبان غیرقابل اعتمادی دارند با آنها برخورد می کنند:

1. تنش و اضطراب: کودکانی که به طور منظم قلدری را تجربه کرده اند، سطوح بالایی از تنش و اضطراب را تجربه می کنند. آنها اغلب به دلیل ترس از رها شدن یا تنبیه شدن، اضطراب و همچنین ناامنی به دلیل ماهیت نامنظم و غیرقابل پیش بینی محبت و امنیت خود را تجربه می کنند.
2. شرایط نامطلوب اولیه، یک جوان را بیشتر مستعد غم و اندوه و ناامیدی می کند. کودکانی که با کمبود کمک، ارتباط ناکافی و کمبود همدلی و محبت مواجه می شوند، ممکن است احساس غم و اندوه و از دست دادن شدید داشته باشند.
3. مشکلات رفتاری: کودکان خانواده های کم درآمد ممکن است طیفی از مشکلات رفتاری داشته باشند. برعکس، آنها ممکن است شدید و خشمگین یا محتاط و محتاط باشند. این مسائل رفتاری ممکن است منجر به مسائل مربوط به شخصیت های مرجع، اختلاف با همکاران و مسائل مدرسه شود.
4. فرزندان خوانده اغلب ناامنی و عزت نفس پایین را تجربه می کنند. فقدان محبت و توجه ممکن است باعث ناراحتی آنها در روابط و از دست دادن اعتماد به نفس آنها شود.
5. مسائل اجتماعی و روابط با همسالان: ممکن است برای بچه هایی که توجه کافی به آنها نمی شود رشد مهارت های اجتماعی مثبت دشوار باشد. فشار همسالان، درک و شناسایی احساسات دیگران، و روابط تیره با دیگران از جمله مواردی است که آنها می توانند با آنها مبارزه کنند.
در صورت مشاهده کودک آزاری یا اگر در خانواده ای بدسرپرست بزرگ شده اید، جستجوی کمک و حمایت حرفه ای بسیار مهم است. کمک گرفتن در این مورد از یک مشاور دارای مجوز یا روانشناس کودک و نوجوان ممکن است بسیار سودمند باشد. آنها می توانند به شما در یافتن بهترین راه حل ها برای مسائل عاطفی و ذهنی و همچنین بهترین مکانیسم های مقابله ای کمک کنند.

دادن امنیت و آسایش به کودکان، ایجاد یک فضای حمایتی، مشاوره روانشناسی، حمایت اجتماعی، آموزش تکنیک ارتباطی، نیازهای جسمی و سلامتی و همکاری با گروه های و سازمان های مربوطه.

زنانی که مباشر ضعیفی هستند کسانی هستند که مسئولیت های خود را نادیده می گیرند و فرزندان خود را در معرض خطرات گوناگون قرار می دهند.

سازمان یونیسف، سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملی حمایت از کودکان.

چه راهکارهایی برای کمک به کودکان بد سرپرست وجود دارد؟

کودکانی که والدین نامناسبی دارند می توانند از راهبردهای زیر بهره مند شوند:

  • ایجاد آسایش و امنیت برای کودکان: کودکان باید در محیط اطراف خود احساس حمایت و محافظت کنند. اگر یک فرد جوان در زندگی خود افراد مهمی داشته باشد که به آنها عشق، محبت، حمایت و مراقبت نشان می دهند، ممکن است احساس امنیت و اطمینان بیشتری کند.
  • یک فضای پرورشی ایجاد کنید: فراهم کردن یک محیط آموزشی و پرورشی برای کودکان بسیار مهم است. این محیط ها می توانند فرصت های یادگیری، انجام فعالیت ها، بازی های سرگرم کننده و روابط سالم با همسالان و بزرگسالان را فراهم کنند.
  • مشاوره روانشناختی: فرستادن بچه های محروم برای دیدن یک روانشناس دارای مجوز ممکن است بسیار مفید باشد. یک روانشناس ممکن است به کودک در یافتن راه حل صحیح برای مسائل روانشناختی و ایجاد درک عمیق تر از احساسات و روابط اجتماعی خود کمک کند.
  • حمایت اجتماعی: درگیر شدن در گفتگو و تعامل با خانواده، دوستان و افراد مهم ممکن است به یک جوان کمک کند تا احساس پذیرش و حمایت کند. حمایت اجتماعی ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد، مانند سازماندهی رویدادهای اجتماعی و شرکت در فعالیت های گروهی.

کودکان بد سرپرست

  • ایجاد روابط قوی تر با دیگران را می توان با آموزش مهارت های ارتباطی موثر به کودکان تسهیل کرد. این استانداردهای اجتماعی، تکنیک های حل مسئله، آگاهی و بیان عاطفی و ارتباطات سازنده را پوشش می دهد.
  • نیازهای مرتبط با سلامتی و بدن: برای سلامت روانی و عاطفی کودکان، تامین نیازهای جسمی و فیزیولوژیکی آنها از جمله خواب کافی، تغذیه سالم و دریافت مراقبت های پزشکی ضروری است.
  • همکاری با گروه‌ها و سازمان‌های مربوطه: ممکن است همکاری با گروه‌ها و سازمان‌هایی که بر حمایت از کودکان تمرکز دارند، سودمند باشد. این سازمان ها می توانند منابع، خدمات و حمایت را برای کودکان مبتلا به سوءتغذیه فراهم کنند.
    کمک به کودکان با مراقبین نامطلوب نیاز به صبر، توجه و کمک در هر سطحی دارد. علاوه بر این، بهبود درازمدت وضعیت کودک به همکاری با خانواده کودک بستگی دارد. در حالی که روش های ذکر شده در بالا ممکن است در موارد شدیدتر مفید باشند، بسیار مهم است که با روانشناس  کودک صحبت کنید تا راه حل های خاص و متناسب با نیازهای خاص خانواده خود را دریافت کنید.

زنان بد سرپرست چه کسانی هستند

برخی ممکن است زنان را مباشران ضعیفی بدانند اگر به مسئولیت‌های خود به‌عنوان والدین بی‌اعتنایی کنند و فرزندان خود را به جای تأمین نیازهایشان در خطر قرار دهند. عوامل متعددی ممکن است دلیل این امر باشد، از جمله:
نگرانی‌های مربوط به سلامت روان: اگر زنان مشکلات سلامت روانی را تجربه می‌کنند، ممکن است برای زنان چالش‌برانگیز باشد. اعتیاد، اضطراب، افسردگی و اختلالات شخصیتی تنها تعدادی از این مسائل هستند.
خشونت و آزار و اذیت: زنانی که قبلاً آماج خشونت و آزار بوده اند، در معرض خطر القای این ویژگی به فرزندان خود هستند. والدین به دلیل تجربیات منفی خود ممکن است نتوانند فرزندان خود را آنطور که باید تربیت کنند.

کودکان بد سرپرست
مسائل اجتماعی و اقتصادی: برخی از مادران به دلیل مشکلات اجتماعی و اقتصادی از جمله بیکاری، فقر، مسکن ناامن و عدم کمک دوستان و خانواده قادر به برآوردن نیازهای فرزندان خود نیستند. این مسائل می تواند آنها را از پدر و مادری موثر باز دارد.
مسائل مربوط به روابط ممکن است از پدر و مادر شدن زنان جلوگیری کند، از جمله اتحادیه های خشونت آمیز خانگی، جنگ قدرت، روابط ناکارآمد، و بی اعتنایی به منافع فرزندان. به عنوان مثال، زنانی که در روابط خشونت آمیز هستند، ممکن است به فرزندان خود آسیب برسانند.
مهم است که به خاطر داشته باشید که مردان همیشه محافظ ایده آل نیستند. مادران معمولاً برای رفتار بد فرزندانشان مقصر نیستند. لازم به ذکر است که برخی از زنانی که به مادران فقیر تبدیل می شوند، می توانند با دریافت نوع مراقبت، درمان و مشاوره مناسب در مورد مسائلی مانند مسائل مربوط به سلامت روان یا آسیب های ناشی از سوء استفاده، سود ببرند.

سازمان حمایت از کودکان بد سرپرست

کودکان آزار دیده در سراسر جهان توسط چندین سازمان حمایت می شوند. معمولاً هدف این گروه ها حفاظت، حفاظت و ارتقای زندگی کودکان آزار دیده است. سازمان‌های محلی و جهانی که به کودکان آزار دیده کمک می‌کنند در فهرست سازمان‌های ملی و بین‌المللی زیر قرار دارند:
1. صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف): یونیسف یک سازمان بین المللی است که برای حفاظت و ارتقای زندگی کودکان در همه جا تلاش می کند. این سازمان با کمک سازمان ها و دولت های مربوطه در سراسر جهان، ابتکارات و برنامه هایی را با هدف پیشگیری از کودک آزاری ایجاد می کند.
2. سازمان بهداشت جهانی (WHO): WHO یک سازمان بین المللی است که برای ارتقای سلامت و رفاه عمومی فعالیت می کند. این سازمان سیاست‌ها و استراتژی‌هایی را برای محافظت از کودکان در برابر بدرفتاری و سایر خطرات از جمله بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی و روانی تدوین و اجرا می‌کند.

کودکان بد سرپرست

3. سازمان های ملی حمایت از کودکان: بسته به کشور، این گروه ها ممکن است متفاوت باشند. این سازمان ها معمولاً جمع آوری اطلاعات، تحقیق، اجرا و پیشگیری از کودک آزاری را انجام می دهند. آنها همچنین می توانند خدمات حقوقی، درمانی و حمایتی برای خانواده ها و کودکان آسیب دیده ارائه دهند.
لطفاً توجه داشته باشید که از کشوری به کشور دیگر و منطقه ای به منطقه دیگر، نام و جزئیات سازمان هایی که به شما کمک می کنند ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاعات جامع در مورد گروه های حمایت از کودکان در کشورتان، بهتر است با منابع محلی و مقامات مربوطه مشورت کنید.

کلام پایانی

کودکانی که به طور منظم از مراقبت های غیر استاندارد برخوردار می شوند، با چالش های روانی و اجتماعی قابل توجهی روبرو هستند. این مسائل ممکن است مستقیماً ناشی از نظارت ناکافی والدین، آزار جسمی و روانی، یا محیط نامناسب و ناپایدار خانه باشد که رشد کودکان را متوقف می کند. از جمله مسائل روانشناختی که ممکن است کودکانی که به طور مکرر بدرفتاری را تجربه کرده اند با آن مواجه شوند، موارد زیر است:

روابط اجتماعی نامناسب، پرخاشگری، بی قراری، دزدی، نافرمانی، اعتیاد و سایر مشکلات رفتاری می تواند ناشی از مراقبت ناکافی از کودک باشد.
مراقبت ناکافی از کودکان خطر ابتلا به مشکلات روانی مانند پرخوری عصبی و بی اشتهایی عصبی، اختلالات خوردن، PTSD، افسردگی و اختلالات شخصیت را افزایش می دهد.
فقدان مهارت های اجتماعی و تعاملی: کودکانی که با والدین نامناسب بزرگ می شوند ممکن است این توانایی ها را نداشته باشند. ایجاد پیوندهای عمیق، تعامل با همسالان و حل و فصل اختلافات بین مردم ممکن است برای آنها چالش برانگیز باشد. فقدان اعتماد به نفس: بچه های بدون نظارت ممکن است ارزش خود ضعیف و درک بدی از خود داشته باشند. مسائل تحصیلی: مسائل خانوادگی و محیط ناپایدار می تواند باعث مشکلات تحصیلی برای کودکان تحت مراقبت نامناسب شود. بی ثباتی در خانه، جدایی والدین و سایر شرایط نیز ممکن است باعث عقب ماندن آنها در مدرسه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *