بهترین تیپ شخصیتی برای مدیریت

آیا به تصدی پست مدیریتی فکر می کنید؟ از طرف دیگر، آیا شما علاقه مند به استخدام شخصی برای نظارت بر شرکت خود هستید و می خواهید بدانید که تیپ شخصیتی ایده آل برای آن نقش چیست؟ هنگام انتخاب فردی برای مدیریت باید چند نکته را در نظر بگیرید. اگرچه انتخاب یک تیپ شخصیتی منفرد که برای مدیریت ایده آل است چالش برانگیز است، اما ویژگی هایی وجود دارد که ممکن است برای شناسایی و دسته بندی افراد موثر و واجد شرایط برای این موقعیت مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی، برخی از افراد با استعدادهای خاصی به دنیا می آیند، در حالی که برخی دیگر باید برای کسب و شکوفایی آنها آموزش ببینند.
برای انتخاب تیپ شخصیتی بهینه برای مدیریت، باید به سطح این ویژگی ها و ویژگی های فرد نگاه کنید.

استخدام یک مدیر و انجام وظایف مدیریتی بسیار مهم است. به عنوان مثال، مدیری که به کارکنان خود گوش می دهد و آنها را درک می کند، ممکن است فضای کاری دلپذیرتری را ایجاد کند و شادی کارکنان را افزایش دهد، که به نوبه خود می تواند کارایی کارکنان را افزایش دهد. برعکس، مدیریت ناکارآمد می تواند روحیه کارکنان را کاهش دهد، باعث جابجایی آنها و یا حتی استعفا شود.

دارای انگیزه قوی برای دستیابی به اهداف، بتواند تصمیمات دشوار بگیرد، آمادگی برای هر گونه چالش و یادگیری مداوم.

رهبری، قاطعیت، ذهن باز، قابل اعتماد، دید مثبت، داشتن آگاهی و ظرفیت ایجاد انگیزه در محل کار.

مدیری که کارکنان خود را به خوبی درک میکند و به تمامی صحبت های انها گوش میدهد تا فضای کاری دلپذیرتر باشد.

مدیران باید دارای چه تیپ شخصیتی باشند؟

تست های شخصیتی دیگری نیز وجود دارد و بسیاری از افراد از آن ها برای شناسایی تیپ شخصیتی خود یا حتی استخدام شدن توسط سازمان های خاص استفاده می کنند. این تست ها شامل تست شخصیت Myers-Briggs MBTI، NEO، دیسک و غیره است، اما برای پاسخ به این سوال که کدام تیپ شخصیتی برای مدیریت بهتر است، نیازی به گرفتن یا آشنایی با آنها نیست، هرچند هنوز هم هست. دانستن در مورد آنها مفید است توجه به این نکته مهم است که هر یک از ما ویژگی های مختلفی داریم که باعث می شود برای نقش های مدیریتی نامزد بهتر یا بدتر شویم. در این قسمت به همان صفاتی که یک فرد باید داشته باشد می پردازیم.

کدام تیپ شخصیتی برای مدیریت بهتر است؟

به طور کلی، شما باید به دنبال ویژگی های زیر در یک مدیر باشید:

انگیزه قوی برای دستیابی به اهداف
توانایی گرفتن تصمیمات دشوار – که برخی از آنها حتی ممکن است لذت بخش نباشند – مانند پایان دادن به برنامه ای که نتایج مورد انتظار را به همراه ندارد یا اخراج یک کارمند محبوب که در سطح مورد انتظار خود کار نمی کند.
آمادگی برای درگیر شدن در گفتگوهای ناراحت کننده و چالش برانگیز
گشودگی نسبت به یادگیری و دانش جدید، از جمله دانش های اغلب دشوار، و همچنین تمایل به شنیدن دیدگاه های دیگران.
بهترین تیپ شخصیتی برای مدیریت
خودآگاهی و توانایی کنترل احساسات خود به گونه ای که سایر کارگران ناامید، تحت فشار و یا در معرض نمایش قرار نگیرند.
دارای آگاهی ابتدایی از روانشناسی انسان و این واقعیت است که مردم ماشین نیستند. مردم به لحن شما به همان اندازه که می گویید پاسخ می دهند و به آن توجه می کنند.
به‌علاوه، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم تا به شما کمک کند درک کنید و تصمیم بگیرید که کدام نوع شخصیت راحت‌تر است.

بهترین تیپ شخصیتی برای مدیریت چیست

1. رهبری: این وظیفه مدیران است که کارکنان را در تمام مشکلات راهنمایی کنند. از آنجایی که آنها تصمیمات زیادی خواهند گرفت، برای هدایت گروه از طریق سناریوهای مختلف و در نهایت رسیدن به هدف خود، باید حس رهبری قوی داشته باشند.

2. قاطعیت: قاطع بودن یکی دیگر از ویژگی های بهترین تیپ شخصیتی برای مدیریت است. یک مدیر عالی باید بتواند با اطمینان افکار خود را بیان کند، در کنار آنها بایستد و دیگرانی را که با او مخالف هستند متقاعد کند.

3. ذهن باز: یک مدیر باید نشان دهد که برای شنیدن افکار و دانش کارکنان خود باز است. مشتاق یادگیری چیزهای جدید است و خود را دانا، کامل یا سازگار نمی داند.
4. قابل اعتماد بودن: ایجاد اعتماد برای تقویت یک محل کار مولد ضروری است. کارمندان باید حریم خصوصی خود را حفظ کنند و هیچ کس نباید بداند چه زمانی اطلاعات حساس را به مدیریت فاش می کنند. کارمندانی که به مدیریت خود ایمان دارند، در به اشتراک گذاشتن ایده های خود احساس راحتی بیشتری می کنند که منجر به نوآوری و خلاقیت بیشتر تیم و پیشرفت بیشتر می شود.

5. دیدگاه مثبت: سرپرستان در حفظ روحیه کارکنان خود بسیار مهم هستند. هر حرفه ای شرایط چالش برانگیزی دارد، اما یک مدیر عالی به کارکنانش کمک می کند مثبت بمانند و به آنها انگیزه می دهد تا به جای ترس از شرایط بد، در جهت اهداف خود تلاش کنند و بر موانع غلبه کنند.
6. داشتن آگاهی اجتماعی و همدلی: مدیری که نسبت به دیگران همدلی نشان می‌دهد، نشان می‌دهد که درک همدیگر برای اعضای تیم چقدر حیاتی است. همدل بودن نشانه هوش هیجانی خوب است و در تعامل با همکاران بسیار مهم است. از آنجایی که مدیران باید بپذیرند که کارکنان آن‌ها انسان هستند و ممکن است فرسودگی شغلی را تجربه کنند، بهتر می‌توانند تشخیص دهند که چه زمانی حجم کاری آن‌ها بیش از حد قابل تحمل است. سپس، قبل از اینکه آنها خود را خیلی جلو ببرند، ممکن است به آنها کمک کند. کارگران باید بدانند که کارفرمای آنها در صورت نیاز از آنها حمایت می کند زیرا آنها زمان و انرژی زیادی را صرف شغل خود می کنند.
بهترین تیپ شخصیتی برای مدیریت
7. ظرفیت ایجاد انگیزه در محل کار: سرپرستان باید بدانند چه چیزی باعث می شود هر کارگر اطمینان حاصل کند که مشتاقانه منتظر رفتن به محل کار است. از آنجایی که هر کارمند منحصربه‌فرد است و علایق مختلفی دارد، می‌توانید علایق مشترک آن‌ها را شناسایی کرده و روی آن‌ها تمرکز کنید. به عنوان مثال، ممکن است مرخصی تشویقی ارائه دهید یا استراتژی های انگیزشی را برای هر کارمند بر اساس علایق آنها ایجاد کنید.

8. هدف گذاری: یکی از حیاتی ترین ویژگی های تیپ شخصیتی ایده آل برای مدیریت، ظرفیت هدف گذاری است. مدیران باید بدانند که چگونه اهداف را به درستی تعریف کنند و از آن برای گرد هم آوردن افراد استفاده کنند.
9. حل اختلافات: از آنجایی که هر یک از اعضای یک گروه کاری دارای شخصیت و مجموعه ای از اعتقادات منحصر به فرد است، ممکن است گهگاه تضادهایی رخ دهد. پس از شنیدن نظرات همه طرفین، یک مدیر شایسته باید بتواند به نقطه نظرات آنها گوش دهد و سپس پیشنهاد خود را برای حل اختلاف ارائه دهد. مدیر باید از مشکلات آگاه باشد و قبل از بدتر شدن آنها برای حل آنها اقدام کند، حتی اگر کارمندان همیشه آنها را گزارش ندهند.

10. مسئولیت پذیری: هیچکس از جمله مدیران بی عیب نیست. برای مدیران اشکالی ندارد و همچنین اشتباه می کنند. مهم این است که خطا پذیرفته شود نه خود خطا.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *