ازدواج خوب چیست

ازدواج شاد یک اصطلاح ذهنی است که برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای مثال، درک نیازهای یکدیگر و تمایل به سازش های گاه به گاه، مؤلفه های کلیدی یک ازدواج موفق است و به طول عمر یک زندگی مشترک کمک می کند. این مستلزم تقسیم تصمیم گیری یا ارائه گزینه سومی است که برای هر دوی شما مناسب است. برای موفقیت یک ازدواج لازم نیست یکی از شرکا خود را از دست بدهد. در واقع، نوازش بیش از حد همراه با خودخواهی همزمان طرفین به شکست ازدواج ختم می شود.
ما سعی کرده ایم در این پست در مورد ویژگی های یک ازدواج موفق صحبت کنیم و شما را در معرض آن قرار دهیم.

اعتماد متقابل، صمیمیت، شباهت و ارتباطات عاطفی مناسب.

حس درک شدن، تعارض، نزدیکی بین فردی و داشتن ایمان قوی.

کسانی که ویژگی های بارزی مثل همدلی، سازگاری، نشاط و شوخ طبعی را همراه خود دارند.

ویژگی های ازدواج خوب

هجده ویژگی یک ازدواج موفق عبارتند از:

اعتماد: فضای زناشویی ما خصوصی و مقدس است.
ما با دفع وسوسه، خویشتنداری، پرهیز و وفاداری را نسبت به یکدیگر اعمال می کنیم.
صمیمیت: ما صادقانه و آشکار با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم.
اولویت: ازدواج ما اولویت اول ما بود.
تفاوت: ما منحصر به فرد بودن یکدیگر را تصدیق و ارزش قائل هستیم و معتقدیم که تنوع، کنجکاوی را تحریک می کند.
شباهت: علایق، سرگرمی ها، و باورهای اصلی ما با ما مشترک است.
ارتباطات: ما با خواسته ها، ترجیحات، درگیری ها و توافقات خود ارتباط برقرار می کنیم و به اشتراک می گذاریم.
عدالت: ما با یکدیگر به عدالت رفتار می کنیم. ما عادلانه عمل می کنیم.
ما حواسمون به هم هست
عاطفی: ما گاهی خونسردی خود را نسبت به یکدیگر از دست می دهیم. چون ما انسان هستیم.
ازدواج خوب چیست
اتصال مجدد: وقتی عصبانی می شویم، سعی می کنیم بعد از یک روز یا بیشتر آن را رها کنیم.
شوخ طبعی: داشتن حس شوخ طبعی مفید است.
عدالت: جمع آوری و نشان دادن این امر برای ما شادی زیادی به ارمغان می آورد.
صداقت: ما حقیقت را می گوییم و سعی می کنیم آهسته و واضح صحبت کنیم تا اگر بخواهیم چیزی را که شنیدن آن برای یکی از ما دشوار است، طرف مقابل بشنود.
حساسیت: ما متوجه می شویم که دکمه ها کجا هستند و مراقب هستیم که آنها را فشار ندهیم و همچنین حساسیت های طرف مقابل را.
دوام: حفظ یک ازدواج نیازمند صبر، اراده و کار است.
بخشش: نسبت به همسرتان و همچنین نسبت به خودتان.
همکاری: ما توسعه متقابل را تقویت می کنیم.

5 نکته ضروری برای یک رابطه سالم

روابط
در یک شراکت ممکن است نشانه ای از این باشد که اگر ابراز احساسات واقعی خود را برای شما دشوار است، باید با همسرمان برای افزایش اعتماد در رابطه همکاری کنیم. محفوظ ماندن احساساتمان ممکن است نشانه ترس از انتقاد یا عدم اطمینان نسبت به واکنش طرف مقابل باشد. معمولاً نشان می دهد که ما هنوز در حال آشنایی با سبک ارتباطی یکدیگر هستیم، به ویژه در یک رابطه جدید. اگر یکی از همسران تلاش کند تا عقاید یا اعمال دیگری را کنترل کند، ممکن است یک رابطه آسیب ببیند. در این شرایط ایجاد محدودیت با افراد دیگر ممکن است مفید باشد. تعیین مرزهای سالم ممکن است به سادگی تعریف محدودیت ها و بیان نیازهای شما باشد.
به یاد داشته باشید که توجه محترمانه به محدودیت ها نشانه یک ازدواج موفق است.

حس درک شدن
این مهم است که ما احساس می کنیم شنیده می شویم و کسی به ما توجه می کند. حتی اگر برخی از گفتگوها ساده نباشند، برای هر دو نفر مهم است که احساس کنند شنیده شده و درک می شوند. وقتی یکی از طرفین نیازها یا احساسات طرف مقابل را نادیده می گیرد یا با آنها بدرفتاری می کند، روابط می تواند بدتر شود. ازدواج شاد مبتنی بر احترام متقابل به نیازها، احساسات و آرمان های یکدیگر و همچنین سازش و ارتباط مستمر است.
ازدواج خوب چیست

تعارض
مشاجره در هر نوع رابطه اجتناب ناپذیر است. داشتن ارزش‌ها، دیدگاه‌ها و علایق متنوع، اشکالی ندارد. تعارض در یک رابطه ممکن است گاهی اوقات نشانه ای از این باشد که چیزی باید تغییر کند.
زوج هایی که تصمیم به نادیده گرفتن یا اجتناب از اختلاف می کنند، اغلب سطوح بالاتری از استرس و نیازهای برآورده نشده را تجربه می کنند. اما، واکنش یک زوج به یک اختلاف مهمتر از خود اختلاف است. یک ازدواج سالم باید این توانایی را داشته باشد که تعارضات را از طریق ارتباط مودبانه و گوش دادن فعال به یکدیگر حل کند. اگر مشاجره ها فیزیکی می شوند، ممکن است زمان آن رسیده که نحوه برقراری ارتباط شما دو نفر را مجدداً ارزیابی کنید. برای برقراری ارتباط قاطعانه تلاش کنید و از اصطلاح “من” استفاده کنید. بیان «تو باید این کار را متوقف کنی» به اندازه بیان «دوست دارم این کار را متوقف کنی» سالم نیست.

نزدیکی بین فردی
صمیمیت بین هر دو شریک برای یک ازدواج موفق ضروری است.
ارتباط و نزدیکی متقابل در مشارکت های سالم مجاز است. این به این معنی است که شرکای ممکن است محدودیت‌های سازنده‌ای تعیین کنند و صادقانه در مورد نیازهای عاطفی و فیزیکی خود صحبت کنند، به‌ویژه وقتی صحبت از رابطه جنسی و اینکه چه حسی خوب و بد دارد به میان می‌آید. تقلید یا سوق دادن نیازها و خواسته‌های یکی از طرفین به موقعیت‌های ناخوشایند یا ناخوشایند می‌تواند مقاربت را بیشتر استرس‌زا کند تا لذت بخش.

ایمان داشتن
هنگامی که یکی از همسران هر بار که دیگری با شخص دیگری صحبت می کند یا وقت می گذراند احساس حسادت می کند، رابطه می تواند سمی شود. بنابراین، اعتماد جزء ضروری یک ازدواج شاد است.
اگر یکی از زوجین به طور مداوم دیگری را به معاشقه متهم کند یا به شریک زندگی خود دستور دهد که ارتباط یا تعامل با دیگران را متوقف کند، ممکن است بدرفتاری و رفتار بدبینانه آشکار شود. این نوع اعمال می تواند علائم اضطراب یا غم و اندوه و همچنین احساس تنهایی را تشدید کند.

ازدواج با چه کسانی خوب است؟

داشتن ویژگی های شخصیتی خاص، احتمال یک ازدواج شاد و موفق را افزایش می دهد. برخی از ویژگی‌ها – مانند همدلی، نشاط، سازگاری و غیره – می‌توانند شاخص‌های یک ازدواج موفق باشند. در جلسه مشاوره قبل از ازدواج، بسیاری از این ویژگی ها از طریق تست شخصیت و مصاحبه مشخص می شود. به همین دلیل توصیه می شود که مشاوره قبل از ازدواج را نیز انجام دهید. با این حال، باید توجه داشته باشید که هیچ روانشناسی نمی تواند ازدواج خوب را تضمین کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *